ابزارمهدي
ساختمان
+0 پسنديدم
یاییلیب : جمعه 28 تیر 1392 | یازار : mahdi | بؤلوم : | 0 باخيشلار


عايق كاري نقش بسيار مهمي در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنك نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد . به كمك عايق كاري مي توان يك خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنك تر نگه داشت .

انواع عايق كاري :

1-     عايق هايي كه در ساختار آنها حبابهاي هوا وجود دارد و باعث كاهش هدايت حرارت مي شوند.

2-     عايق هايي كه حرارت را باز مي تابند .پشت اين عايق ها بايد حدود 20 ميلي متر فاصله هوايي تعبيه شود .

 عايق ها چگونه ارزيابي مي شوند ؟

 فاكتور مهم در انتخاب عايق ها ، ميزان مقاومت حرارتي آن هاست .هر قدر nمقاومت بالاتر باشد ، عايق حرارت را كمتر از خود عبور مي دهد و صرفه جويي كه به همراه دارد افزايش مي يابد ، پس به جاي ضخامت عايق ها ،بايد مقاومت حراتي آن ها با هم مقايسه شوند.

عايق هاي گوناگون با مقاومتهاي حرارتي برابر ، از نظر ميزان صرفه جويي در انرژي همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قيمت و محل كاربرد است .

 چه جاهايي بايد عايق كاري شوند؟

 - سقفها : با عايق كاري سقف مصرف انرژي براي گرمايش و سرمايش ساختمان 35% تا 45% كاهش مي يابد .

- ديوار هاي خارجي : مصرف انرژي براي گرمايش و سرمايش ساختمان را حدود 15% كاهش مي دهد.

- كف : مصرف انرژي در زمستان را 5% كاهش مي دهد .

- لوله هاي آبگرم : براي عايق كاري لوله هاي آبگرم مي توان از عايق هاي پتويي يا عايقهايي كه به طور ويژه براي لوله ها ساخته شده و به راحتي قابل نصب هستند استفاده كرد .

سقف و كف ساختمان هاي موجود را مي توان به راحتي عايق نمود .

بر اساس مقررات ملي ساختمان ، تمامي ساختانهايي كه ساخته مي شوند بايد به اندهزه كافي عايق كاري شوند . ميزان عايق مورد نياز در همين مقررات تعيين شده است .

 چند راهنمايي كلي براي نصب عايق ها

عايق ها در صورتي خوب كار خود را نجام مي دهند كه به طور صحيح نصب شده باشند.موارد زير به شما كمك مي كند تا بهترين كارايي از عايقهايي كه نصب مي كنيد ببينيد :

-         هرگز عايق را فشرده نكنيد .عايق بايد پس از نصب همان ضخامت اوليه خود را داشته باشد در غير اين صورت مقدار مقاومت حرارتي آن كاهش مي يابد و نمي توان آن طور كه انتظار مي رود جلوي انتقال حرارت را بگيرد .

-         عايق كاري را به طور كامل روي تمام سطح انجام دهيد . چرا كه اگر تنها 5% از سطح خالي بماند ، ممكن است تا 50% از كارايي عايق كاري كاسته شود .

-         مواد عايق را بايد خشك نگه داشت ، زيرا به استثناي پلي استايرن كه نسبت به آب مقاوم است ،بقيه عايق ها بر اثر رطوبت كارايي آنها پايين مي آيد . در برخي عايق هاي آزاد مقدار مقاومت حرارتي متناسب با تراكم عايق است نه ضخامت آن . در اين عايق ها ، مقدار مقاومت ممكن است بعد  از مدتي تا 20%  كاهش يابد . از اين رو بايد بعد از نصب كننده عايق تضمين گرفت .

-         از عايق هاي آزاد در سقف هايي كه شيب زيادي دارند استفاده نكنيد.

-         در صورت استفاده از عايق هاي بازتابنده بايد حتما پشت آنها يك لايه هواي ساكن به ضخامت 20 ميلي متر وجود داشته باشد.تمام سوراخها و پارگي ها و درزها بايد با نوارچسب پوشيده شوند.

-         اطراف كابل هاي برق و لوازم الكتريكي را هرگز عايق كاري نكنيد ،ايمن بودن عايق كاري بايد توسط يك فرد متخصص بررسي شود .

-         در فاصله كمتر از 90 ميلي متر فنهاي خروجي عايق نصب نكنيد .

در فاصله كمتر از 25 ميلي متر حبابهاي لامپ و سرپيچ آنها عايق كاري نكنيد

 




یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : Blogskin.ir